reklama

Pravda bolí, alebo prečo neklamať

O pravde ako takej, by som rád poznamenal, že je vždy relatívna. Je to odvodené od záležitosti – každý človek je úplne jedinečný a zároveň odlišný. Pravda môže byť akokoľvek pravá, ale záleží na tom ako ju vieme tvoriť, reprodukovať, rozširovať, skrášlovať, upravovať či prijímať. Nakoniec je aj tak jedno čo poviete, je len na pravdu prijímajúcom človeku či uverí a v tejto pravde žije, alebo dôvera ide bokom a povedané slová sú úplne zbytočné.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Keď som bol dieťaťom, veril som, že nič iné ako pravda sa ani hovoriť nedá , preto som sa snažil povedať tak veci ako v skutočnosti sú a prijímal som úplne všetko čo ku mne prišlo a bol som dobrým terčom pre známych , pretože som vždy naletel na nejakú tú „pravdu".

Časom dospievania sa to začalo všetko otáčať. Zistil som , že malým klamstvom sa nič nemôže pokaziť, dokonca si ním môžem zlepšiť situáciu alebo stav, v ktorom som sa nachádzal. Dospelo to až do štádia notorického klamania, kedy som ani pri najmenšej maličkosti nedokázal povedať pravdu taká aká naozaj bola. A to len zo zvyku, už som to ani nevnímal ako klamstvo. Nie, žeby som bol zlý človek a robil to úmyselne a účelne len kvôli prospechu. Nie je to len o tom, že som nehovoril čo si myslím, ale nič čo vyšlo z mojich úst, by sa dalo nazvať pravda. Bola to aj vec ľahkovážneho vnímania.

Avšak už prišla situácia, ktorá ma úplne zlomila a zistil som, že lož je veľmi tvrdý a rýchly bumerang, ktorý sa rád vracia na miesto činu a môže ma doslova zničiť. Stalo sa. Stratil som dôveru človeka, ktorý pre mňa znamená veľmi veľa. Sklamal som ju a to som nikdy nechcel. Slová sú v tejto chvíli zbytočné, nedá sa to vrátiť späť. Pravda niekedy bolí, ale nie , že pravda je zlá, sú zlé len skutočnosti. Hovorí o tom aj citát: „Krása nie je vždy pravá, rovnako ako pravda nie je vždy krásna".

Keďže už nechcem nikoho stratiť, postupnými pomalými krokmi (kontrolujem sám seba pri komunikácii) sa zlepšujem a hovorím, píšem či gestikulujem naozaj tak, ako to cítim a vidím, bez toho, aby vstupovalo do deja svedomie výčitkami za „prifarbovanie" . Zaberie to ešte veľa času, pokiaľ to bude z môjho pohľadu v poriadku.

Klamstvom sa dá mnoho získať, no ešte viac stratiť. Je otázne, čo je úplná pravda , alebo čo je naozaj správne. Zakončím to citátom, ktorý sa myslím veľmi hodí: „Hovoriť pravdu, to je ako dobre písať - prichádza to praxou".

Jaroslav Herda

Jaroslav Herda

Bloger 
  • Počet článkov:  34
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Čím toho menej o svete viem, tým sa mi väčšmi páči.Som človek. Verím, že všetko môže byť časom lepšie a snažím sa hľadať v ľuďoch to dobré.Hladaťiba chyby je príliš jednoduché.Rád spoznávam ľudí a seba. Zoznam autorových rubrík:  Ako vídím svojimi očami svetRýmy z čudnej skriniMoja tvorba - život, láska a jSpoločnosťKomentáre, názory, úvahy

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu